FIRMA NA YOUTUBE- DLACZEGO WARTO TRAKTOWAĆ TO POWAŻNIE?

Youtube, serwis z milionami godzin amatorskich filmów, które często jakością i oryginalnym podejściem przewyższają produkcje kinowe. Poniżej najważniejsze powody, dla których musisz mieć tam kanał jako firma.

To, że Facebook jest tytanem social media wiemy wszyscy. Cytat: ” Nie masz fejsa, nie istniejesz.” Jest kojarzony przez większość ludzi. Ponad 2 mld użytkowników tego portalu stanowi największy sukces jaki kiedykolwiek osiągnięto budując w jednym miejscu grupę ludzi. To pewne. Na Fb poza profilami osób fizycznych, coraz więcej pojawia się również firm, potrzebujących nowego sposobu dotarcia do klienta. Masowo dzieje się to dopiero od niedawna, dlatego, że wcześniej portal ten był kojarzony z małostkową rozrywką nastolatków. Co się zmieniło? Skala. W biznesie zwykle chodzi o skalę, coś co nie jest opłacalne przy 100 zamówieniach, zaczyna być ogromnie lukratywne przy 100 milionach.

Firma na Youtube

Stąd artykuł o obecności firmy na portalu Youtube, bo niewiele osób zdaje sobie sprawę, jak duże jest to medium. Ponad 1.5 mld użytkowników daje portalowi drugie miejsce na świecie pod względem utworzonych kont! W ciągu zaledwie minuty dodawanych jest 300 godzin nowego materiału. To ogromna siła z kilku powodów:

Wykres popularności stron i portali społecznych
  1. Cyfrowy świat ułatwia dostęp do szybkiego internetu.

    Dzięki łatwemu dostępowi do internetu, często zawartemu w pakiecie z usługą telefoniczną, coraz więcej mieszkańców ziemi ma szybkie łącze w domu i telefonie, co umożliwia konsumowanie treści w dowolnym miejscu i czasie.

  2. Trendy pokazują jasno, wideo będzie królem przekazu już wkrótce.

    Tekst pisany staje się w dobie ciągłego braku czasu coraz mniej popularny, książki zastępuje się audiobookami aby oszczędzić sobie czas. Obrazki aby przebić się do świadomości odbiorcy potrzebują coraz to lepszej jakości bądź idealnego dobrania kolorów i kadru. Obie te formy tracą względem wideo najważniejszą rzecz: EMOCJE. Film najlepiej oddaje emocje bo dodaje do samego wzroku jeszcze słuch. Nie zrobimy tego książką czy świetnym zdjęciem. Sam Facebook w swoich statystykach mówi o tym, że w 2020 roku wideo będzie stanowiło 70% tego serwisu.

  3. Dzięki wideo mamy ogromną swobodę w tworzeniu dowolnego rodzaju treści.

    Sposób gry aktorów, forma nagrywania, występowanie muzyki, częstotliwość cięć, kadrowanie, dodatkowe efekty postprodukcyjne. To wszystko zwiększa różnorodność, dzięki temu nawet celowo chcąc plagiatować jakiegoś twórcę, możemy mieć z tym dużo większe problemy, bo nasz materiał chcąc nie chcąc będzie nasz, autentyczny.

Dlaczego firma powinna rozważyć potraktowanie tego serwisu poważnie szybciej niż konkurencja?

Wyrobienie marki eksperta.

Używając serwisu możesz nagrać wysokiej jakości filmy instruktażowe dając wiedzę i umiejętności swoim klientom, dzięki temu wdzięczni za darmową wiedzę będą chcieć kupować właśnie od Ciebie.

Pokazanie się od „ludzkiej” strony

Emocje, które możesz zawrzeć w dobrze wykonanym filmie są unikatowe i tylko Twoje. W erze gdzie Photoshop jest naturalnym narzędziem do korekty sylwetki czy twarzy, naturalność bardzo mocno zyskuje na wartości. Jeśli jesteś dla klienta normalnym człowiekiem to po prostu darzy Cię większą sympatią.

Kapitalizm docenia to co rzadkie i wartościowe

Do tej pory firmy i korporacje podchodzą do Youtube’a ostrożnie, głównie z powodu początkowych trudności z nauczeniem się montowania dobrej jakości materiałów. Bo o ile dobre zdjęcie można po prostu zlecić, to w dobrym, naprawdę dobrym filmie o naszym biznesie dobrze byłoby pokazać się samemu. Ten paradoks blokuje większość szefów. Osoba, której na wzroście zysku powinno zależeć najmocniej, odwleka wykorzystanie nowego medium tłumacząc się brakiem czasu i tym, że ma ważniejsze sprawy. A przecież, jednostki indywidualne zarabiają na Youtube ogromne kwoty. Rekordzista w tej dziedzinie rocznie może otrzymać nawet 60.000.000.00 zł ( sześćdziesiąt milionów). Za regularne nagrywanie zabawnych filmów, które angażują potencjalnego klienta do używania produktów polecanych na kanale. Skoro takie zarobki potrafi osiągnąć pojedyncza osoba, to dlaczego firmie miałoby być trudno potraktować serio taki portal i wybić się na nim ponad konkurencję?

Powodzenia w budowaniu własnej marki!

Trzymamy kciuki, może Twoja firma na Youtube to dobry pomysł na długoterminowy wzrost zysków?

SocialMediaTrends